2010-09-16
 10:22:03

GODMORGON:)

åååHHHH:(  ,,, försovit mig till universitetet igen.. hahahha är verkligen katastrof på att lyckas hålla koll på tiderna..!

började klockan nio och skulle vaknat sju istället vaknade jag typ nyss får börja sköta mig bättre om jag ska hålla samma tempo som alla andra..

Idag ska jag på laser behandling hos kliniken beautycare i stockholm,akalla. För er som inte vet så innebär det att man bränner bort hår på delar av kroppen som man e trött på, det kan vara armar ben eller tillexempel överläppen(i mitt fall om ni verkligen vill veta så är det armålor och bikinilinje;) ).

 En behandling är dyrt men man gör det typ en gång i månaden. Bara överläppen kostar typ 400 kronor per gång och man kommer behöva hålla på med behandlingen i ungefär ett år . Skillnaden med att göra en laser behandling(IPL) är att syftet med laser är att det ska försvinna för evigt. Medan vax och rakning tar bort för stunden bara, och då kommer håret igen och igen och igen tillbaka.

IPL betyder Ljus, och är någon slags modifierad laser-variant. Ljuset gör att hårsäcken bränns sönder, och håret försvinner permanent. Men eftersom håret växer i olika faser krävs det mellan 6-12 behandlingar för att få bort allt hår, beroende på område och hårväxt och vad man har för hormoner i kroppen. IPL funkar bäst på mörka hårstrån, eftersom ljuset dras till dess pigmentet i hårstrået.


OCHHHHH tro mig laser behandlingar gör riktigt ont men det är riktigt värt:D! knäppt vad man går igenom för att slippa hår på vissa ställen:P
skulle definitivt rekomendera det, det blir mycket fräshare och du behöver inte anstänga dig alls förutom hålla ut smääärtan♥ :D!!!!

Hon som gör behandlingarna är även riktigt snäll, man känner sig bekväm och slipper skämmas,så skulle definitivt rekomendera henne;)



beatrice Jakobsson (foto)

sv. tack så mycket _D



PUBLICERAT: 2010-09-16, 10:23:38 | URL: http://beattriicee.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: